Company Information

Aqeela Langkawi Resources adalah sebuah agensi pelancongan berdaftar yang menawarkan khidmat serta pakej percutian dan pelancongan bulan madu, keluarga,rombongan sekolah,seminar/mesyuarat dll.

SEMAK TARIKH TEMPAHAN

PULAU PAYAR


Dewasa RM 100
Kanak2 RM 90


Pulau Payar adalah salah satu daripada pulau-pulau di luar tanah besar Kedah di Selat Melaka. Ia terletak di selatan Langkawi , kepulauan yang lebih terkenal. Status Pulau Payar sebagai taman laut menawarkan perlindungan bagi hidupan laut yang pelbagai. Pulau Payar juga adalah tempat untuk aktiviti snorkelingdan tapak menyelam yang terkenal dengan batu karang itu.
Pulau Payar Marine Park merangkumi pulau-pulau di Pulau Payar , Pulau Lembu , Pulau Segantang dan Pulau Kaca yang dikelilingi oleh terumbu karang. Taman marin dengan kepelbagaian kehidupan marin dan tumbuh-tumbuhan yang menarik.
Banyak spesies terancam ikan dan organisma marin hidup dalam tempat kudus.Pulau Payar adalah yang paling popular di pulau-pulau sebagai perairan terlindung dan ideal adalah untuk snorkeling , menyelam dan berenang. Antara tempat-tempat menyelam yang mempesonakan adalah " Taman Coral" , kawasan yang terang dan terdapat pelbagai karang lembut .
Terdapat beberapa pantai berpasir di Pulau Payar pulau untuk berkelah serta laluan mendaki untuk mereka yang ingin meneroka pulau itu. Hanya di luar pantai , seseorang boleh menikmati pengalaman yang menyeronokkan memberi makan jerung bayi. Kemudahan tersedia termasuk gazebo, meja berkelah, barbeku dan tandas di kawasan terpilih. mengenai taman marin. Pulau Payar Marine Park adalah kawasan menyelam skuba yang popular.Terdapat banyak tapak menyelam karang dan pelbagai hidupan laut.
Untuk ke Pulau Payar dari jeti Kuah dengan menaiki catamaran atau bot laju. Perkhidmatan yang dikendalikan oleh catamaran Langkawi Coral, mengambil masa kira-kira 45 minit untuk sampai ke Pulau Payar manakala bot laju mengambil masa satu jam. Ia adalah dinasihatkan untuk menempah perkhidmatan catamaran sehari sebelum perjalanan.

Masa : 6 Jam
Aktiviti Pulau Payar
*Snorkling
*Nature Guide
*Life Jacket
*Shower Facilities
*Sunbathing
*Makan Tengah hari
*Servis Penghantaran pergi balik
* Perlindungan PA secara percuma